
Klient: Slovak Telekom
Trh: Slovakia
Reklamný spot Telekomu s názvom ,,Nahí“ vás hlboko zasiahne a prinúti zamyslieť sa nad tým, ako vaše dieťa používa svoj telefón. Zameral sa totiž na naliehavý problém kyberšikany, predovšetkým šírenia intímnych fotografií medzi mladými.
S cieľom pomôcť obetiam, ktoré často nevedia, na koho sa obrátiť, sme vytvorili platformu absolventisikany.sk. Táto platforma poskytuje profesionálnu pomoc a zvyšuje povedomie o závažnosti tohto fenoménu.
Hlavným cieľom kampane bolo zvýšiť povedomie o kyberšikane, najmä o šírení intímnych fotografií, a poskytnúť obetiam konkrétnu pomoc. Chceli sme vytvoriť bezpečné miesto, kde sa mladí ľudia nebudú báť hovoriť o svojich problémoch a nájdu podporu. Kampaň sa tiež snažila zmeniť vnímanie kyberšikany z tabuizovanej témy na otvorenú diskusiu.
Sekundárnym cieľom bolo posilniť pozíciu Slovak Telekomu ako spoločensky zodpovednej firmy, ktorá sa aktívne zapája do riešenia dôležitých spoločenských problémov súvisiacich s modernými technológiami a chráni svojich užívateľov. V súlade so svojím dlhodobým zameraním na rešpekt, sa Telekom rozhodol jasne podporiť obete a odovzdať kľúčové posolstvo kampane: rešpektujme súkromie druhých a nezdieľajme, čo môže ublížiť.
V kampani bol kladený dôraz na citlivý a empatický tón, aby sa obete cítili pochopené.
S cieľom pomôcť obetiam, ktoré často nevedia, na koho sa obrátiť, sme vytvorili platformu absolventisikany.sk. Táto platforma poskytuje profesionálnu pomoc prostredníctvom psychológov z krízovej linky IPčko a zvyšuje povedomie o závažnosti tohto fenoménu.
Hlavným pilierom kampane bolo hero video, ktoré citlivo prepájalo adaptáciu skladby Richarda Müllera ,,Nahý“ a výrazné herecké výkony v roli obetí.
Vytvorili sme tablo absolventov šikany – symbol 14 000 študentov, ktorým ročne uniká intímny obsah. Toto tablo bolo vizuálne silným prvkom, ktorý šokoval a prinútil k zamysleniu. Video, ktoré vzniklo z aktivity s tablom, zachytávalo zdesené reakcie okoloidúcich a bolo sprevádzané silným svedectvom známej obete kyberšikany, Dominiky Bánszkej. Dominika sa podelila o svoj príbeh aj v podcaste Sexuálna výchova.
Kampaň však bola postavená aj na ďalších autentických svedectvách obetí.
Využili sme tiež influencerské spolupráce na sociálnych sieťach, kde influenceri ponúkali svoj pohľad a podporovali otvorenú diskusiu. Vďaka spolupráci so Zuzanou Vačkovou sa nám podarilo osloviť nielen mladých, ale aj rodičov.
Spoločným menovateľom takmer všetkých aktivít a obsahu bola ich realizácia prostredníctvom videa. Video je totiž nástrojom, ktorý dokáže vyvolať emócie a tým posilniť vzťah k obsahu.
Obsah bol prispôsobený rôznym platformám, od krátkych videí na sociálnych sieťach po dlhšie diskusie vo video-podcastoch, čím sme zabezpečili široký dosah a hĺbku komunikácie.
Sponzorovali sme psychologický podcast „Ľudskosť“, kde sme sa ozývali pri príbuzných témach.
S kampaňou sme dokázane podporili detabuizovanie témy, keďže mnohé známe osobnosti, ale aj široká verejnosť, zdieľali či komentovali náš obsah a pomáhali tým budovať earned media.
Prepojenie online videa s offline tablom a ďalšími mediálnymi výstupmi vytvorilo synergický efekt, ktorý maximalizoval dosah a efektivitu kampane.
EKampaň dosiahla vynikajúce výsledky. Videá mali masový dosah, pričom sme zaznamenali 85 % pozitívny sentiment a 0 % negatívny sentiment, čo svedčí o úspešnom a citlivom prístupe k téme.
Minútové hero video pripútalo ľudí k obrazovkám, o čom svedčí vysoká miera dopozerania, až 60 %.
Kampaň vygenerovala množstvo organických zmienok v médiách a na sociálnych sieťach, čo svedčí o jej virálnom potenciáli a spoločenskom dopade.
Podcasty priniesli desaťtisíce vypočutí, či už epizóda podcastu Sexuálna výchova alebo epizódy podcastu Ľudskosť.
Tieto výsledky potvrdzujú, že kampaň nielen zvýšila povedomie o kyberšikane, ale aj úspešne poskytla pomoc a podporu obetiam, čím splnila svoje ciele.
| 85% | 60% |
| pozitívny sentiment | miera dopozerania |
Asociácia mediálnych agentúr
Base4work Jurkovičova Tepláreň,
Bottova 6067/1, 811 09 Bratislava – Staré Mesto