V najnovšej edícii Social Media noviniek z dielne agentúry Zenith Slovakia sa dozviete o aktuálnych trendoch a zmenách na platformách ako TikTok, Instagram, Meta, YouTube a LinkedIn. Zistíte, ako TikTok rozširuje svoje reklamné možnosti, prečo Instagram uprednostňuje carousel formáty, aké nové AI nástroje prináša Meta, ako YouTube mení prístup k krátkym videám a aké novinky…
Autor: Silvia Benčičová, Digital Consultant, Zenith Slovakia
Od 8.10. spustila platforma na Slovensku, popri doterajších performance, aj brand awareness kampane optimalizované na reach, dopozeranie videa, alebo interakcie.
TikTok ide po krku aj Googlu a vo vybraných krajinách sú k dispozícii už aj search ads kampane, čo mu umožňuje vyťažiť maximum z trendu vyhľadávania na sociálnych sieťach.
Šéf Instagramu Adam Mosseri sa vyjadril, že carousel formát môže mať vyšší dosah ako video. Je to vďaka tomu, že carousel dostáva 2 šance na zaujatie publika. Video sa po publikovaní zobrazuje malej skupine používateľov a podľa toho aký má engagement ho algoritmus tlačí ďalším a ďalším. Carousel však dostáva dve šance, používateľom sa vo feede zobrazuje prvý obrázok a ak nemá dostatočný engagement, dostáva ešte jednu šancu s druhým obrázkom.
Instagram tiež testuje novinku – pridanie URL linku do Reels, čo môže byť veľkou výhodou najmä pre tvorcov obsahu, pretože do reklamného obsahu v Reels sa link pridať dá.
Facebook a Instagram umožňuje značkám vypnúť komentáre pod reklamnými príspevkami a uverejnila aj ďalšie nástroje pre bezpečnosť a udržateľnosť značky.
Meta významne rozšírila svoje AI nástroje pre Messenger, Instagram a ďalšie aplikácie. Patrí sem možnosť hlasových odpovedí s vybranými celebritami a AI úpravy fotografií (napr. pozadie alebo oblečenie). Meta navyše pridala funkcie pre firemných používateľov na automatizáciu zákazníckej podpory pomocou AI.
YouTube najnovšie považuje všetky videá do 3 minút za Shorts a pridáva aj možnosť vložiť poll stickers priamo do Shorts videa.
YouTube vydal v poradí už druhý report Why we watch 2.0 a neprekvapivo sa v ňom zameriava na to, aké sú motivácie používateľov sledovať obsah. Vyplýva z neho, že diváci čoraz viac vyhľadávajú obsah, ktorý s nimi rezonuje osobne a emocionálne. Mladšie publikum sa chce s obsahom stotožniť a starší vyhľadávajú presnosť a spoľahlivosť. Používatelia sú dokonca ochotní lepšie tolerovať reklamy, ak je pre nich organický obsah dostatočne pútavý a udrží ich pozornosť.
LinkedIn pridal do aplikácie nový „Video“ tab, kde sa zobrazujú videá na full screen a v tomto feede by sa mali zobrazovať aj foto carousely.
To je na dnes všetko! Vidíme sa pri ďalších novinkách.
https://www.facebook.com/business/news/Advertising-Week-2024-New-Brand-Suitability-Controls
https://www.thinkwithgoogle.com/_qs/documents/18431/IT_Why_We_Watch_2.0_-_2024_Digital_Report.pdf
Addressable Ad investment Advertising Alibaba AMA Amazon Android Attention Connected TV CPM CTA CTV DCO digital DOOH DV360 EACA Facebook Global spend Google Google Ads Google Analytics GroupM JOJ Play Lion Communications Meta Mindshare Pause Ads Personalizácia PPC Publicis Groupe ROZHOVOR SEO Smartfón social media Sociálne médiá Super Bowl SWOT Temu Threads TikTok TV Wavemaker youtube Zenith
Asociácia mediálnych agentúr
Base4work Jurkovičova Tepláreň,
Bottova 6067/1, 811 09 Bratislava – Staré Mesto