AMA je už niekoľko rokov partnerom súťaže Young Lions Slovakia. Rozprávali sme sa s dvoma zástupcami členských agentúr AMA – Lenkou Krištofovou (dentsu Slovakia) a Andrejom Matyášom (Mindshare Slovakia) – ktorí tento rok zasadli v porotách tejto súťaže pre mladé talenty z oblasti marketingovej komunikácie. Zaujímalo nás, ako hodnotia súťažné práce, čo ich prekvapilo a čo by odkázali budúcim…
Autor: Richard Kopuník, AMA
Lenka:
Bola to intenzívna a príjemná skúsenosť. V krátkom čase sme mali možnosť vidieť množstvo zaujímavých riešení a prístupov. Bolo cítiť, že súťažiaci do toho dali veľa energie, čo sa odrazilo aj na kvalite výstupov. Pre mňa to bola opäť skvelá príležitosť nazrieť do spôsobu uvažovania mladej generácie marketérov.
Andrej:
Bolo to pestré! Hodnotiť prácu niekoho iného nie je nikdy jednoduché, najmä ak viete, koľko úsilia za tým je. Ale zároveň je to veľmi obohacujúce – vidieť, ako mladí ľudia rozmýšľajú nad médiami, ako kombinujú insighty a ako si stoja za svojím nápadom. Pre mňa osobne to bol veľmi pozitívny zážitok.
Lenka:
Bola som milo prekvapená tým, ako veľmi sa tímy vedeli odlíšiť jednoduchosťou a jasnosťou. Niekedy si myslíme, že musíme byť za každú cenu komplexní, ale práve jednoznačný nápad a čisté spracovanie dokáže vyniknúť najviac. A potešilo ma aj to, že osobné prezentácie dokázali rebríček porotcov pomeniť. Takže áno na osobných prezentáciách naozaj záleží :)!
Andrej:
Najviac ma zaujala kvalita prihlásených prác, ktorá dosahovala veľmi vysokú úroveň. Mnohé z predložených návrhov boli natoľko prepracované, že by umožňovali takmer okamžitú implementáciu. Páčilo sa mi, že pracovali s reálnymi dátami, uvažovali strategicky a dokázali to pretaviť do konkrétnej mediálnej exekúcie.
Lenka:
Skvelá! Minulý rok som bola súčasťou kategórie médiá a teraz to bol digitál. Bolo to osvieženie od každodennej rutiny a zároveň pripomenutie, prečo mám túto prácu rada. Byť v porote je však veľká zodpovednosť – nehodnotí sa len idea, ale aj prístup, exekúcia, potenciál práce. Veľmi si vážim, že som mohla byť súčasťou.
Andrej:
Je to trochu iná rola, než sme bežne zvyknutí. Hodnotiť objektívne, ale zároveň s empatiou, nie je jednoduché. No bola to výborná skúsenosť – pre mňa aj ako odborníka, aj ako človeka. Navyše som si odniesol aj veľa inšpirácie pre vlastnú prácu.
Lenka:
Poďte do toho, kým môžete, 30tka je za dverami. Nenechajte sa ničím odradiť veď dôležité je, že si celý proces vyskúšate. Buďte iní a odvážni. Vidno to.
Andrej:
Choďte do toho naplno. A nebojte sa urobiť rozhodnutie – v stratégii, v médiách, vo formáte. Rozhodnosť a jasné smerovanie kampane často urobia rozdiel medzi priemerným a výnimočným výstupom. Je to skvelá skúsenosť. Nie je jednoduché za tak krátky čas vymyslieť a spracovať zadanie a ešte si ho aj prísť odprezentovať pred odbornú porotu. Táto skúsenosť Vám však vie profesijne veľmi pomôcť pri reálnych zadaniach a projektoch.
Lenka:
Príďte s otvorenou mysľou. A hoci je úlohou porotcu hodnotiť, dôležité je aj počúvať a snažiť sa pochopiť, čo chcel tím povedať – nie len, čo povedal. Pozerajme sa na prezentácie aj očami klienta. Cieľom by malo byť dospieť ku kompromisu.
Andrej:
Porotcovanie je o hľadaní potenciálu. Nie vždy je najlepšie to najvybrúsenejšie. Hľadajte odvahu, nápad a schopnosť rozvíjať sa. A nezabudnite si to aj užiť – je to veľmi inšpiratívna úloha.
Ďakujeme Lenke a Andrejovi za ich čas a zdieľané skúsenosti. Súťaž Young Lions Slovakia ponúka každoročne zaujímavý priestor na prácu s mladými talentmi – a sme radi, že odborníci z agentúr AMA môžu byť pri tom.
Ad investment Ad Venture Advertising Alibaba AMA Amazon Attention Brand building Connected TV CPM CPx CTA CTV DCO Dentsu digital DOOH DV360 EACA EDCOM Facebook Global spend Google Google Ads Lion Communications Meta Mindshare NFL Nielsen Pause Ads PPC Publicis Groupe ROZHOVOR SEO Smartfón social media Super Bowl Temu Threads TikTok TV Wavemaker youtube Zenith Zenith Media
Asociácia mediálnych agentúr
Base4work Jurkovičova Tepláreň,
Bottova 6067/1, 811 09 Bratislava – Staré Mesto