Články, Digitál, Sociálne Médiá, Video
11. februára 2025
Richard Kopuník
YouTube reklama: 3 formáty, ktoré vaša značka potrebuje v roku 2025
Kolegovia z agentúry Wavemaker Slovakia, zo skupiny GroupM, analyzujú najnovšie trendy v YouTube reklame a predstavujú tri kľúčové formáty, ktoré by vaša značka mala zvážiť v roku 2025. Diskutujú o ich výhodách, implementácii a o tom, ako môžu tieto formáty zvýšiť efektivitu vašich marketingových kampaní. Tento prehľad vám poskytne cenné informácie pre optimalizáciu vašej video…
Autor: Sandra Žamborová, Activation Specialist, Wavemaker/GroupM Slovakia
YouTube je v roku 2025 jednou z najväčších globálnych platforiem s viac ako 2,5 miliardami používateľov na celom svete. V roku 2023 dosiahli globálne príjmy z reklamy na YouTube 31,51 miliardy $, čo predstavuje medziročný nárast 8% oproti predchádzajúcemu obdobiu.
YouTube je stále sa vyvíjajúca platforma, ktorá ponúka veľký potenciál pre inzerentov. Správnou stratégiou je možné efektívne zaujať publikum prostredníctvom zábavy, vzdelávania a inšpirácie.
Kľúčom k úspechu je maximálne využitie troch hlavných umiestnení reklamy na YouTube.
- In-stream reklamy: Vzdelávajte svoje publikumSpôsob, akým ľudia konzumujú video obsah, sa mení. Vďaka stále častejšiemu streamovaniu obsahu na televíznych obrazovkách ponúkajú in-stream reklamy jedinečnú príležitosť osloviť divákov na veľkej obrazovke.Podľa eMarketer-u používanie YouTube na TV obrazovkách vzrástlo o 63 % v porovnaní s mobilnými telefónmi. Tento výrazný posun nastal len za posledných päť rokov. Zároveň sledovanosť tradičnej TV kleslo o 40 miliónov domácností za poslednú dekádu.
Mnohé z týchto domácností teraz využívajú smart TV, ktoré umožňujú aplikáciám ako Google a YouTube streamovať obsah priamo na obrazovkách. CTV ponúkajú lepšie cielenie, bohatšie dáta a možnosť integrovať reklamné kampane s inými službami Googlu. Vďaka tomu môžete využiť in-stream reklamy práve na vzdelávanie širokého publika.
- In-feed reklamy: Inšpirujte a zapojte Na rozdiel od tradičných reklám, ktoré prerušujú sledovanie obsahu, in-feed reklamy sú jeho prirodzenou súčasťou. Tým sú ideálne na zaujatie pozornosti a inšpirovanie k akcii.In-feed reklamy sa zobrazujú na troch kľúčových miestach: vo výsledkoch vyhľadávania, na domovskej stránke YouTube alebo ako súvisiaci obsah v sekcii „Pozrieť ďalej”. Každé umiestnenie reklamy spúšťa iný typ správania používateľov, čo vám umožňuje cielene osloviť publikum v rôznych fázach nákupného cyklu.

- Shorts reklamy: Zabavte krátkym obsahomYouTube sa neustále vyvíja a prispôsobuje trendom. Dôkazom toho je aj úspech YouTube Shorts, krátkych vertikálnych videí, ktoré boli spustené v júni 2021. V októbri 2023 dosiahli Shorts neuveriteľných 70 miliárd denných zhliadnutí, čo otvára ďalšie možnosti pre firmy ako zaujať a efektívne osloviť svoje cieľové publikum.Veľkou výhodou Shorts je ich univerzálnosť naprieč platformami. Jedna vertikálna reklama môže súčastne bežať na YouTube, TikToku, Instagrame a Facebooku. To umožňuje efektívne vyhodnotiť výkonnosť kreatívy v rôznych kontextoch a optimalizovať ju pre dosiahnutie stanovených cieľov.Obzvlášť zaujímavé je to, ako YouTube uprednostňuje Shorts vo svojej aplikácii a strategicky ich umiestňuje priamo nad obsahom. Sú tak druhou vecou, ktorú používatelia vidia po zhliadnutí videa. To odráža aj investície YouTube do Shorts ako kľúčovej súčasti používateľskej skúsenosti.Vytvárajte Shorts reklamy, ktoré upútajú pozornosť v prvých sekundách, zabavia a podnietia k akcii.

Zdroje: Statista / Searchengineland / Searchengineland / Emarketer
1st party data
Addressable
Ad investment
Ad Venture
Advertising
AI
Alibaba
Amazon
Attention
Connected TV
CTV
custom GPT
DCO
digital
DOOH
DV360
EDCOM
Facebook
GA4
Global spend
Google
Google Ads
Google Analytics
Lion Communications
LTV
Mental health
Meta
Mindshare
NFL
Nielsen
Perplexity
PPC
Publicis Groupe
Responsive Search Ads
RSA
SEO
social media
Sociálne médiá
Temu
Threads
TikTok
TV
Wavemaker
youtube
Zenith