AMA je už niekoľko rokov partnerom súťaže Young Lions Slovakia. Rozprávali sme sa s dvoma zástupcami členských agentúr AMA – Lenkou Krištofovou (dentsu Slovakia) a Andrejom Matyášom (Mindshare Slovakia) – ktorí tento rok zasadli v porotách tejto súťaže pre mladé talenty z oblasti marketingovej komunikácie. Zaujímalo nás, ako hodnotia súťažné práce, čo ich prekvapilo a čo by odkázali budúcim súťažiacim aj porotcom.
Článok z dielne GroupM, odhaľuje, že Connected TV (CTV) reklama sa stáva jedným z najdynamickejšie rastúcich formátov digitálnej reklamy. Vďaka pozvoľnému rastu zásahu si CTV postupne nachádza svoje miesto v mediaplánoch inzerentov už aj na Slovensku. Text prináša prehľad možností CTV reklamy na Slovensku, prečo ju plánovať, hodnotenia dostupných publisherov a odporúčaní pre efektívne využitie CTV inventory.
V najnovšej edícii Social Media noviniek z dielne Zenith Slovakia sa dozviete o novinkách z platforiem TikTok, Meta a YouTube, ktoré môžu ovplyvniť vaše mediálne plánovanie. Zmeny v nákupných formátoch, lead kampaniach či automatizácii reklám prinášajú nové možnosti pre efektívnejšiu komunikáciu.
Rozhovor s Ralucou Dumitrescu, regionálnou riaditeľkou COMvergence pre CEE, prináša pohľad na výsledky New Business Reportu 2024, vývoj slovenského trhu mediálnych agentúr v kontexte regiónu a očakávané trendy v najbližších rokoch.
Prieskum EACA Sentiment Survey 2024 prináša pohľad na to, ako sa pracuje v slovenských komunikačných agentúrach. V článku nájdete hlavné zistenia aj reakcie predsedníctva AMA na témy ako fluktuácia, pracovný stres, vzdelávanie či flexibilita.
V rozhovore s Miroslavom Roškom z agentúry Dentsu Slovakia sa dozviete, aké skúsenosti si odniesol z hodnotenia študentských prác v súťaži Ad Venture, ako vníma úroveň prihlásených kampaní a prečo by sa mali slovenskí študenti marketingu do tejto prestížnej súťaže zapojiť.
Článok z pera kolegov z agentúry Zenith Media prináša pohľad na Super Bowl LIX z pohľadu štatistík. Dozviete sa, akú rekordnú sledovanosť dosiahol, koľko stála priemerná reklama či vstupenka a aký vplyv mala Halftime Show na celkové sledovanosť. Prehľad ponúka zaujímavé fakty o jednom z najväčších športových a reklamných podujatí roka.
Dátový experti z GroupM, analyzujú v blogu agentúry Wavemaker Slovakia, ako umelá inteligencia mení mediálne plánovanie. Diskutujú o integrácii AI do plánovacích nástrojov, čo umožňuje optimalizáciu naprieč rôznymi publikami a kanálmi. Tento prístup zvyšuje efektivitu kampaní a poskytuje konkurenčnú výhodu v dynamickom prostredí marketingu.
Kolegovia z agentúry Wavemaker Slovakia prinášajú globálny pohľad na kľúčové trendy v reklamnom priemysle, vrátane predpokladaného rastu celkových reklamných príjmov o 9,5% v roku 2024, s očakávaným prekročením hranice 1 bilióna dolárov. Diskutujú o vývoji v digitálnej reklame, náraste príjmov z maloobchodných médií a vplyve umelej inteligencie na reklamné stratégie.
Asociácia mediálnych agentúr
Base4work Jurkovičova Tepláreň,
Bottova 6067/1, 811 09 Bratislava – Staré Mesto