Super Bowl LIX v číslach.


Článok z pera kolegov z agentúry Zenith Media prináša pohľad na Super Bowl LIX z pohľadu štatistík. Dozviete sa, akú rekordnú sledovanosť dosiahol, koľko stála priemerná reklama či vstupenka a aký vplyv mala Halftime Show na celkové sledovanosť. Prehľad ponúka zaujímavé fakty o jednom z najväčších športových a reklamných podujatí roka.


Autor: Patrik Kubalák, Media Buyer, Zenith Media

Super Bowl LIX je za nami a priniesol množstvo rekordov, zaujímavých momentov a nezabudnuteľných okamihov.     V článku sa pozrieme na to, kde sa tento rok odohral, aké boli najväčšie čísla a kuriozity, a tiež na to, ako sa darilo sledovanosti či reklamnému trhu. Ak ste zápas nestihli, prinášame vám súhrn toho najdôležitejšieho!

Super Bowl LIX ( 59. ročník Super Bowlu) sa tento rok konal v New Orleans. Caesars Superdome hostil už svoj 8. Super Bowl. Rotácia hosťujúcich štadiónov (a miest) sa určuje niekoľko rokov dopredu a musí spĺňať niekoľko kritérií. Štadión musí mať kapacitu aspoň 70 000 miest, zakrytú strechu, byť v prostredí s priemernou teplotou aspoň 10 °C v čase konania a mesto vie ponúknuť ubytovanie aspoň 35 % kapacity štadióna (cca 25 000 ľudí). V súčasnosti tieto kritériá spĺňa menej ako polovica štadiónov v NFL. V roku 2026 sa SB uskutoční v Santa Clare a v 2027 v Inglewoode, obe mestá v Kalifornii. V roku 2028 sa „cirkus“ presunie do Atlanty, Georgie.

Do súčasnej podoby sa SB dostal v roku 1967. Tento rok sme mohli po 59. krát sledovať víťazov dvoch konferencií. Z American Football Conference (AFC) postúpil dvojnásobný úradujúci šampión Kansas City Chiefs a z National Football Conference (NFC) Philadelphia Eagles. Kansas City mali možnosť ako prvý tím v histórii vyhrať tretí titul po sebe (5. celkovo) a potvrdiť svoju aktuálnu dominanciu v tomto športe.

NFL ako celok uznáva ako jednu zo svojich hlavných zásad zachovanie tradícií a tento prístup sa snaží dodržať v každej oblasti. Od prvého SB v roku 1967 si tento highlight sezóny každý rok striedajú (s pridaním FOX-u v roku 1997) 4 veľké TV skupiny – ABC, CBS, FOX a NBC. Vysielateľom pre tento rok bola skupina FOX Network. Prenos a sprievodný program bežal na TV stanici FOX Sports a ich streamingovej platforme TUBI.

Sledovanosť preskočila minuloročný rekord. Podľa prvých čísel agentúry Nielsen a interných dát FOX-u si tento rok pozrelo 126 miliónov divákov (123,7 mil. v roku 2024). Streamovacia služba TUBI pokorila rekord z roku 2022 a na tejto platforme SB videlo 13,6 milióna ľudí. V spojení so streamingom na oficiálnej NFL appke to bolo dokonca 14,5 milióna ľudíDivácky peak, takmer 136 miliónov divákov, zaznamenali na konci prvého polčasu s blížiacou sa Halftime Show, ktorú si zvyčajne pozrú aj ľudia, ktorí nesledujú futbal.

Zaujímavé okienko: Z 20 historicky najsledovanejších programov v USA je 19 Super Bowlov. Vo februári 1983 CBS odvysielala záverečnú časť seriálu M*A*S*H, ktorá sa so 106 miliónmi divákov dostala do tohto zoznamu.

  • Priemerná cena vstupenky bola 8 000 USD, najnižšia 3 000 USDSuita s (pre) Taylor Swiftišla za „príjemných“ 3 mil. USD, ale menej exkluzívne 20-členné suity sa dali zohnať aj za 800 000 USD. Štadión disponuje 165 suitami, ktoré boli, samozrejme, vypredané.
  • Priemerná cena 30-sekundového spotu počas SB bola 7 500 000 USD, maximálna cena vo vybraných slotoch bola 8 000 000 USD. Cena za inzerciu každoročne stúpa a nebola lacná ani pri vzniku SB v 1967. Priemerná cena za 30-sekundový spot počas SB I bola 40 000 USD(dnešných cca 400 000 USD). Reklamy počas SB sú veľmi sledované, vystupujú v nich známe osobnosti, herci, bývalí hráči a sú robené v humornom štýle. Najlepšie reklamy z tohto roka si môžete pozrieť tu: https://www.youtube.com/watch?v=Tx2DPYeVngw
  • Krátko k Halftime Show, o ktorej sa niekedy hovorí viac ako o samotnom zápase. V počiatkoch Super Bowlu cez polčas diváci sledovali pochodové kapely, ktoré sú dodnes veľmi špecifickou a hlučnou súčasťou univerzitných zápasov. Postupom rokov sa z toho stala show v pravom slova zmysle. Najznámejších svetových interpretov sprevádzajú bohaté LED projekcie, obrie kulisy a množstvo tanečníkov. Zaujímavosťou je, že liga prepláca interpretom iba skúšky a produkčné náklady, samotní umelci vystupujú „zadarmo“. Toto „zadarmo“ prinieslo Usherovi v roku 2024 následným predajom albumov a turné 50 miliónov USDHalftime Show Michaela Jacksonabola dlho najsledovanejšou, Shakira + JLo zase najobľúbenejšou. Na YouTube kraľuje Halftime Show Eminema a spol. z roku 2022 s viac než 320 miliónmi views.

Ďalšie zaujímavé odhady a čísla týkajúce sa SB LIX

  • The American Gaming Association (AGA) predpovedala, že na legálnych stávkach na SB sa pretočí takmer 1,4 miliardy USD. Výsledky ešte nie sú známe. Staviť sa dá takmer na čokoľvek – okrem samotného zápasu napríklad aj na to, koľko bude trvať štátna hymna, ako dopadne hod mincou alebo akú farbu bude mať Gatorade, ktorý sa tradične vylieva na hlavu víťazného trénera.
  • Odhaduje sa, že takmer 23 miliónov ľudí vynechá prácu v pondelok (výkop je v nedeľu podvečer) a ďalších takmer 13 miliónov ľudí príde do práce neskôr.
  • Minulý rok sa v USA skonzumovalo v deň zápasu 1,3 miliardy kuracích krídel, tento rok sa očakáva nárast o ďalších 20 miliónov.
  • Takmer 19 miliárd USD minú Američania na jedlo, pitie, dekorácie a watch parties špeciálne iba kvôli SB.

Dalo by sa pokračovať ešte dlho. Tradície, ktoré definujú a sprevádzajú tento šport už vyše 160 rokov, spolu s americkým „sky is the limit“ myslením robia tento sviatok amerického futbalu zážitkom pre divákov na celom svete.

Zdroje:

https://en.as.com/nfl/how-many-people-watched-super-bowl-2025-viewership-and-tv-ratings-for-eagles-vs-chiefs-n

https://www.americangaming.org/resources/super-bowl-lix-wagering-estimates

https://www.usnews.com/news/national-news/articles/2025-02-07/super-bowl-lix-by-the-numbers

https://www.foxsports.com/stories/nfl/super-bowl-locations-dateshttps://parade.com/entertainment/how-much-does-a-super-bowl-suite-cost

https://www.nbcchicago.com/super-bowl/do-super-bowl-halftime-performers-get-paid-whos-performing-at-this-years-game-what-to-know/3668392

https://www.forbes.com/sites/antoniopequenoiv/2025/02/08/kendrick-lamars-hoodie-taylor-swift-and-gatorade-baths-here-are-some-of-the-strangest-legal-super-bowl-bets/nsight) – Prinesie AI prieskumy bez respondentov? Syntetické dáta už dnes nahrádzajú ľudí. 


3rd party cookies Ad investment Advertising AI Alibaba Amazon Amazon Prime ASMR Attention Connected TV Cookieless CPx CTV DCO digital DOOH DV360 e-mail automation Facebook Global spend Google Google Ads Google Analytics lead generation Lion Communications LTV Mental health Meta Mindshare Netflix Offline Power BI PPC Publicis Groupe SEO social media Sociálne médiá SWOT Temu Threads TikTok TV Wavemaker youtube Zenith

# Let's Get In Touch

Kontaktujte nás

Naše sociálne siete
Zostaňte v spojení

Asociácia mediálnych agentúr
Base4work Jurkovičova Tepláreň,
Bottova 6067/1, 811 09 Bratislava – Staré Mesto