5 užitočných krokov na generovanie konverzií na vašej webstránke


Článok z dielne agentúry Mindshare Slovakia predstavuje 5 užitočných krokov, ako zvýšiť konverzie na vašej webovej stránke. Zameriava sa na efektívne využitie CRM nástrojov, optimalizáciu obsahu pre návštevníkov, zapojenie videoobsahu, podporu návratnosti používateľov a vylepšenie rýchlosti načítania stránok. Praktické tipy vám pomôžu transformovať návštevníkov na spokojných zákazníkov.


Autor: Katarína Žažová, Digital Specialist, Mindshare Slovakia

V kampaniach sa zväčša inzerenti zameriavajú na generovanie väčšej návštevnosti svojich webových stránok, čomu zodpovedajú aj rozpočty na dané aktivity. Avšak, ak sa rozhodnete zamerať aj na to, ako čo najlepšie využiť danú návštevnosť, je to oveľa efektívnejšia a inteligentnejšia stratégia.

  • Predpríprava je taktiež dôležitá

Predtým než pristúpite k optimalizácii web stránky na generovanie konverzií, nesmiete zabudnúť na jej ,,predprípravu´´ v podobe jej optimalizácie pre potenciálnych návštevníkov a predaj.  

Ako teda získať viac potenciálnych zákazníkov z návštevnosti na web stránke? Pomôžu nám v tom nižšie uvedené kroky:

1. Budovanie udržateľných vzťahov so zákazníkmi

Ako prvý krok je nutné  mať definovaný systém riadenia vzťahov so zákazníkmi a platformu automatizácie marketingu. Keď príde môžný budúci zákazník, treba s ním začať budovať trvalé vzťahy. V opačnom prípade riskujete jeho stratu. Ideálne je použijť niektoré z dostupných CRM riešení na trhu, čím zjednodušíte celý process správy vzťahov a získate a uskladníte informácie o zákazníkovi.

2. Prispôsobte svoj obsah očakávaniam zákazníkov

Ďalším, veľmi dôležitým krokom je vytvorenie web stránky, ktorej obsah už vopred priťahuje potenciálnych zákazníkov.  Preto optimalizujte a prispôsobujte svoj obsah.

Má to vplyv na:

  • Návštevnosť z organického vyhľadávania.
  • Platené kampane vo vyhľadávaní.

Ak by napr. niekto v online vyhľadávači hľadal výraz ,,najlepšia navigácia´´, pravdepodobne ide o potenciálneho kupujúceho danej navigácie. Naopak, ak by hľadal ,,príklady druhov navigácií´, tak je zjavné, že používateľ je na začiatku nákupnej cesty. Čo majú však obaja spoločné je, že potrebujú odpovede. Preto treba obsah stránky prispôsobiť obom výsledkom vyhľadávania. Pozrite na svoju web stránku a uistite sa, že jej obsah je pre návštevnika hodnotný a odpovedá na všetky otázky alebo obavy, ktoré môže mať.

Pri optimalizácii obsahu vášho webu určite nezabudnite zahrnúť relevantné kľúčové slová, a to prirodzeným spôsobom, ktorý nepôsobí núteno alebo  ako spam. To znamená vyhnúť sa použitiu kratších kľúčových slov a radšej použiť dlhšie kľúčové slová, ktoré v texte pôsobia prirodzenejšie. Ideálne je to realizovať sofistikovanou analýzou kľúčových slov, ktoré pozostáva z niekoľkých krokov. Ak by ste si nevedeli rady, radi vám analýzu kľúčových slov zrealizujeme našim špecialistom. Neváhajte sa na nás obrátiť.

Náš tip: Výborným nástrojom je napr.  Text Optimizer, ktorý podľa textu vyhľadá na Googli váš cieľový dopyt a použije sémantickú analýzu na identifikáciu súvisiacich a základných konceptov. Tie vám pomôžu splniť očakávania hľadajúcich pri vytváraní obsahu.

3. Prispôsobte skúsenosti vracajúcich sa používateľov

V mnohých ohľadoch sú vracajúci sa návštevníci často zanedbávaní. Pritom ľudia, ktorí sa rozhodnú vrátiť na vaše stránky, sa vo všeobecnosti s väčšou pravdepodobnosťou premenia na potenciálnych zákazníkov alebo zákazníkov.

A to napr. z týchto dôvodov:

  • Už poznajú vašu značku (a pravdepodobne vám dôverujú).
  • Už vedia, čo chcú.

Určite viete, že vracajúci návštevníci vždy konvertujú lepšie. Toto bolo potvrdené aj v roku 2018 spoločnosťou Barilliance. Tá publikovala výskumnú štúdiu, v ktorej tvrdila, že miera konverzie vracajúcich sa návštevníkov bola takmer dvakrát vyššia ako miera nových návštevníkov stránok.

V marketingovej praxi sa často používajú remarketingové kampane, práve na zvonu oslovenie návštevníkov web stránky/či ľudí, ktorí nejako interagovali s komunikátom použitým v kampani. Používajú sa napr. na oslavenie užívateľov web stránky, ktorí nedokončili z nejakého dôvodu nákupný cyklus napr. v podstránke ,,Košík´´, čím zvyšujú šancu na zisk konverzie (v tomto prípade nákup). Pracuje sa tu práve s prispôsobením reklamy dojmu používateľov vášho webu na základe ich predchádzajúcich interakcií s webom.

4. Viac videoobsahu

Tvorte viac videoobsahu! Videá sú už dlho považované za hlavné posilňovače konverzií. Narastá aj ich efektivita.

Fakty hovoria za seba:

  • Použitie videa na vstupnej stránke môže zvýšiť konverzie o 86 %.
  • Až 60% mileniálov uprednostňuje sledovanie videí pred čítaním krátkych písaných aktualít (prieskum Charity Dynamics). Nehovoriac o mladšej generácii, ktorá funguje takmer výlučne prostredníctvom videa.

Navyše, ak uvážime, že hosting videí je bezplatný (napr. v YouTube), určite to stojí za vyskúšanie. Okrem obrázkov sú to práve videá, ktoré sa používajú na grafické rozdelenie textu webu a na udržanie záujemu čitateľa.

Náš tip: Odporúčame premeniť dlhšie videá na kratšie videá, ktoré môžete umiestniť alebo odplatne podoporovať na TikToku, na Instagrame / Facebooku napr. v Reels a Youtube Shorts a pod.

5. Pútavosť obsahu, rýchlosť vstupných stránok či referencie od zákazníkov

Upúta váš obsah pozornosť za tri až päť sekúnd alebo menej? Kvalita obsahu web stránky je neuveriteľne dôležitá. Napr. pútavosť tituliek je v online obsahu zásadná. Bez chytľavého nadpisu nemáte šancu upútať pozornosť čitateľa.

Rýchlosť stránky je ďalším rozhodujúcim faktorom pri získavaní konverzií, ktorý môže skutočne zlepšiť výkonnosť vašich stránok. Má vplyv na používateľovu skúsenosť a SEO  hodnotenie. Štúdie ukázali, že ak načítanie stránky trvá dlhšie ako tri sekundy, návštevníci pravdepodobne opustia web rýchlejšie, ako môžete povedať “ukladanie do vyrovnávacej pamäte”. Navyše, vysoká miera okamžitých odchodov môže ,,upozorniť´´ algoritmy online vyhľadávačov, čo môže viesť k nižšiemu umiestneniu vo výsledkoch vyhľadávania.

Naopak, rýchle načítanie web stránok vedie k:

  • zvýšeniu angažovanosti,
  • vyšším konverzným pomerom.

Jednoducho povedané, používatelia majú tendenciu zdržať sa dlhšie, keď nemusia čakať na dlhé zobrazenie obsahu. Rýchlejšie stránky tiež zlepšujú mobilné prehliadanie, pretože smartfóny sa vo veľkej miere spoliehajú na rýchle pripojenie.

Zatiaľ čo nadpisy a rýchlosť sú to, čo robí vašu vstupnú stránku výkonnou, referencie od zákazníkov (a ich vhodné umiestnenie na web stránke) sú taktiež presvedčivým dôkazom s vplyvom na konverzie. Ideálne by bolo, keby referencie zákazníkov obsahovali informáciu, aké výhody mali vaši zákazníci alebo partneri zo spolupráce s vami. Čo presne milovali na vašom produkte alebo službe apod. Zároveň treba dbať, kde sú titulky na stránke umiestnené.

Ďalším dôležitým krokom je zariadiť že web stránky sú bezpečné a dôveryhodné. Môžete napríklad vyskúšať päťsekundový test a zistiť, ako ľudia vnímajú vašu vstupnú stránku a s čím si je ľudia spájajú. Je to skvelý spôsob, ako získať okamžitú spätnú väzbu od používateľov.

Zdroje:

The Impact of Website Page Speed on User Experience and SEO Rankings (marketingquotes.com.au)

Convince & Convert | Marketing Consulting Services (convinceandconvert.com)

Barilliance Case Studies

Maximizing Your Website’s Potential: On-Page SEO Optimization Tips (marketingquotes.com.au)

Maximizing Your Website’s Potential: On-Page SEO Optimization Tips (marketingquotes.com.au)


1st party data 3rd party cookies aCPM Android Attention Brand Brand building CMP Connected TV CTV DCO digital DMP DV360 Facebook Google Google Ads Google Chrome Lion Communications Looker Studio LTV Marketing marketing automation Media consumption Media trends Meta Mindshare MML Pause Ads Power BI PPC Privacy Sandbox Publicis Groupe Responsive Search Ads RSA SEO Smartfón social media Social networks TGI TikTok TV Wavemaker youtube Zenith

# Let's Get In Touch

Kontaktujte nás

Naše sociálne siete
Zostaňte v spojení

Asociácia mediálnych agentúr
Einsteinova 33,
851 01 Bratislava