AMA rozhovor: Z druhej strany poroty. Skúsenosti porotcov AMA v Zlatom klinci 2025.


Rekordný počet prihlásených prác, silná konkurencia a inšpiratívne diskusie – aj takto by sa dal charakterizovať ročník súťaže Zlatý klinec 2025. V porote kategórie Media zasadli aj dvaja zástupcovia členských agentúr Asociácie mediálnych agentúr (AMA) – Jana Hoferková z Mediabrands a Kristián Ondriš z Publicis Groupe. Obaja sa podelili o svoje dojmy z porotcovania, čo im táto skúsenosť priniesla a aké kampane ich najviac oslovili.


Autor: Richard Kopuník, AMA

Ako by ste opísali svoju skúsenosť z porotcovania v súťaži Zlatý klinec 2025? (Čím sa táto skúsenosť líši od vašej každodennej práce v agentúre?)

Jana:

Porotcovanie v Zlatom klinci 2025 bolo pre mňa veľmi obohacujúcou skúsenosťou. Prinieslo mi možnosť pozrieť sa na kampane z iného uhla pohľadu, než na aký som zvyknutá vo svojej každodennej práci. V agentúre prirodzene kladiem dôraz najmä na výkon, výsledky a to, ako kampane vníma a interpretuje spotrebiteľ. Pri hodnotení v súťaži však išlo predovšetkým o samotnú kreatívnu ideu – o jej originalitu, silu a potenciál. Pre mňa osobne to bolo veľmi inšpiratívne, pretože som mohla na chvíľu opustiť pragmatizmus médií a oceniť čistú tvorivosť, ktorá je základom každej veľkej kampane.

Kristián:

Porotcovanie v súťaži Zlatý klinec bola pre mňa absolútne fantastická skúsenosť. Okrem samotnej diskusie s ostatnými porotcami bola pre mňa skvelá skúsenosť vidieť túto súťaž „z druhej strany“ a prispieť svojou troškou k celkovým výsledkom.


Čo vám osobne účasť v porote priniesla – inšpiráciu, nový pohľad na tvorbu alebo možno spätnú väzbu pre vašu vlastnú prácu?

Jana:

Účasť v porote mi priniesla množstvo nových podnetov. Veľmi zaujímavé pre mňa bolo sledovať pohľad porotcov z kreatívnej brandže – niektoré ich postrehy mi doslova rozbúrali zaužívané predstavy a dokázali úplne zmeniť moje vnímanie konkrétnych prác. Kým môj prístup býva skôr komplexný, ich pohľad ma naučil viac sa sústrediť aj na detail, ktorý dokáže výrazne posilniť celkový dojem. Inšpiratívne bolo aj to, ako dokázali pomenovať hodnotu jednoduchej, ale silnej myšlienky – a že práve tá býva často kľúčová. Pre moju prax je to veľká pridaná hodnota, pretože mi to rozšírilo obzor a ukázalo, ako sa dá na komunikáciu pozerať aj z inej perspektívy.

Kristián:

Diskusia s ostatnými porotcami bola na vysokej odbornej úrovni a bol som až prekvapený, z akých všetkých uhlov sa dá na prihlásené práce pozerať. Celá diskusia bola pre mňa veľmi inšpiratívna a spolu s riešeniami z prihlásených prác budem určite tieto poznatky využívať aj pri kampaniach našich klientov.


Ako hodnotíte úroveň prihlásených prác v kategórii Media? Objavili sa koncepty alebo riešenia, ktoré vás vyslovene prekvapili či potešili?

Jana:

Úroveň prác v kategórii Media by som celkovo zhodnotila ako veľmi dobrú. Samozrejme, boli aj podkategórie, ktoré pôsobili o niečo slabšie, no zároveň sa objavili koncepty, ktoré ma naozaj oslovili. Najviac ma potešili tie, ktoré vynikali svojou jednoduchosťou, jasným a priamym prepojením na značku a zrozumiteľným posolstvom. Vďaka kreatívnemu spracovaniu tak vznikli práce, ktoré boli svieže, zapamätateľné a zanechali silný dojem.

Kristián:

V tomto ročníku bolo len veľmi málo prác, ktoré oproti ostatným výrazne zaostávali. Veľmi veľa prác bolo na vysokej úrovni, ale chýbal im „X“ factor, ktorý mali práce, ktoré sme posunuli na shortlist. Viaceré zo shortlistových prác považujem za vynikajúce a veľmi ma teší, že slovenský marketing takto napreduje aj v mediálnej sfére.


Mal každý z vás svojho favorita. Podarilo sa mu prebojovať aspoň na shortlist alebo dokonca vyhrať?

Jana:

Takmer všetky ocenené práce boli zároveň aj mojimi favoritmi – niektoré z nich ma presvedčili už pri prvom zhliadnutí case study a ich kvalita bola pre mňa od začiatku úplne jasná. Preto som mala radosť, že sa naše názory v porote stretli a že sa tieto kampane dostali nielen na shortlist, ale aj k oceneniu.

Kristián:

Favoritov som mal viacero, ale nie všetci sa prebojovali na shortlist. Obzvlášť ľúto mi bolo prác, ktoré neboli prihlásené do správnej kategórie, prípadne už na svete existovala veľmi podobná práca. Celkovo som ale s výsledkami spokojný.


A na záver – čo by ste odkázali kolegom z branže, ktorí zvažujú prihlásiť prácu do Zlatého klinca v budúcnosti?

Jana:

Kolegom by som odporučila, aby sa pri prihlasovaní prác do Zlatého klinca na chvíľu zastavili a úprimne si položili otázku, v čom je ich kampaň výnimočná a čo ju robí hodnou tejto súťaže. Aj v kategórii Media je totiž kľúčovým prvkom kreativita – jej sila, originalita a schopnosť priniesť niečo nové. Zároveň je veľmi dôležité pozrieť sa na prácu kritickým okom a zhodnotiť, či nejde len o variáciu už existujúcich riešení. A v neposlednom rade odporúčam venovať veľkú pozornosť správnemu zaradeniu do kategórie – aj skvelá kampaň môže stratiť šancu, ak nie je prihlásená tam, kde najviac patrí. Ak sa však tieto aspekty podchytia, Zlatý klinec môže byť krásnym ocenením kreatívnej odvahy a nápaditosti, ktorú naša branža tak veľmi potrebuje.

Kristián:

Je veľmi dôležité prihlásiť prácu do správnej kategórie, aby ste ju zbytočne nediskvalifikovali už na začiatku. Každú prácu treba samozrejme aj dobre predať, preto by malo byť aj spracovanie case studies na vysokej úrovni. Na Zlatom klinci hodnotíme predovšetkým kreativitu a kvalitu spracovania, preto sa netreba báť prihlásiť prácu len preto, lebo mala vysoké CPM alebo nízky zásah.


Rozhovory s porotcami Jankou Hoferkovou a Kristianom Ondrišom ukázali, že Zlatý klinec nie je len o ocenení najlepších kampaní, ale aj o inšpirácii, výmene skúseností a nových pohľadoch na marketingovú komunikáciu. Účasť v porote prináša profesionálom možnosť vidieť prácu kolegov z celého trhu, diskutovať na vysokej odbornej úrovni a získať cenné podnety pre vlastnú prax. V členských agentúrach AMA dlhodobo podporujeme účasť v porotách – veríme totiž, že súťaže tohto typu posúvajú celé odvetvie dopredu. Organizátorom ďakujeme za možnosť nominovať našich porotcov aj za samotnú realizáciu súťaže, ktorá je dôležitou súčasťou profesionálneho ekosystému marketingovej komunikácie.


Advertising AI Amazon Attention Brand Connected TV CTV Data digital Facebook Gemini Google Google Ads GRP HBBTV Instagram Kampaň Lion Communications Marketing Media Meta Meta AI Mindshare Netflix PPC Produkt Publicis Publicis Groupe Rady Reach Reklama ROZHOVOR SEO Share social media Sociálne médiá Stratégie Threads TikTok Tipy TV Wavemaker youtube Zenith Zenith Media

# Let's Get In Touch

Kontaktujte nás

Naše sociálne siete
Zostaňte v spojení

Asociácia mediálnych agentúr
Base4work Jurkovičova Tepláreň,
Bottova 6067/1, 811 09 Bratislava – Staré Mesto