Dvadsiaty ročník Medzinárodného filmového festivalu Cinematik priniesol Piešťanom rekordnú návštevnosť, silné filmové príbehy a živú atmosféru, ktorá presiahla kinosály. Okrem oceňovaných filmov a diskusií sa festival stal aj miestom stretnutí filmárov, divákov a značiek, ktoré spája vášeň pre kultúru a autentické zážitky.
Autor: Ľubor Košút, WPP Media

Dvadsiaty ročník Medzinárodného filmového festivalu Cinematik (10. – 15. september 2025) priniesol Piešťanom nielen šesť dní plných kinematografie, ale aj rekordnú návštevnosť. Sedem festivalových kín odpremietalo takmer stovku celovečerných a krátkometrážnych filmov, ktoré často zaplnili sály do posledného miesta.
Festival otvorila slovenská premiéra filmu Otec režisérky Terezy Nvotovej, ktorý sa predstavil po úspechu v Benátkach. Už od úvodného večera bolo jasné, že Cinematik 2025 prinesie silné filmové príbehy a diskusie, ktoré zarezonujú aj po skončení projekcií.
Medzinárodná súťaž Meeting Point Europe, ktorú zostavuje porota 14 kritikov a kritičiek federácie FIPRESCI, ponúkla výber najlepších európskych filmov roka. Hlavnú cenu festivalu, Meeting Point Europe Award, získala nemecká dráma Pohľad do slnka (In die Sonne schauen) režisérky Maschi Schilinski. Film sleduje štyri dievčatá vyrastajúce v rôznych obdobiach na rovnakej farme v severnom Nemecku, pričom ich príbehy sa zrkadlia a prelínajú cez čas.
Slovenská dokumentárna tvorba zažiarila v sekcii Cinematik.doc. Cenu Literárneho fondu získal Martin Kollar za film Letopis – vizuálne pôsobivý dokument, ktorý zachytáva každodenné príbehy a absurdity súčasného života, a zároveň funguje ako archív pre budúcnosť.

Cenu primátora mesta Piešťany si odniesol Miro Remo za film Raději zešílet v divočine. Tento portrét dvojčiat žijúcich mimo civilizácie zaujal porotu svojou slobodnou a hravou filmovou rečou, ktorá balansuje medzi poéziou, jemným snívaním a drsnou realitou.
O slovo sa prihlásilo aj publikum. Cenu divákov získal česko-slovenský dokument Veľký vlastenecký výlet režiséra Robina Kvapila. Film sleduje cestu skupiny ľudí, ktorí spochybňujú ruskú inváziu na Ukrajinu a vydávajú sa na Donbas, aby čelili vlastným ilúziám a konšpiráciám.
Atmosféru festivalu dotvárali sprievodné podujatia – diskusie s filmármi, masterclass Terezy Nvotovej, koncerty, DJ sety aj živý Cinematik Lounge pred Domom umenia, ktorý sa stal prirodzeným centrom stretnutí.
Jubilejný Cinematik tak potvrdil svoju reputáciu festivalu, ktorý prináša nielen kvalitnú kinematografiu, ale aj intenzívne spoločenské a kultúrne zážitky. Piešťany opäť dokázali, že film má schopnosť spájať ľudí, otvárať témy a prinášať nezabudnuteľné okamihy.

Festival Cinematik už 20 rokov spája kvalitnú kinematografiu, profesionálov filmového priemyslu a desaťtisíce divákov. Pre partnerov a sponzorov predstavuje výnimočnú príležitosť, ako osloviť široké publikum a zároveň podporiť jedno z najvýznamnejších kultúrnych podujatí na Slovensku.
Partneri majú možnosť:
Stať sa partnerom Cinematiku, najväčšieho slovenského filmového festivalu, znamená byť viditeľný tam, kde sa stretáva film, kultúra a spoločenské dianie.
Advertising AI Amazon Attention Brand Connected TV CTV Data digital Facebook Gemini Google Google Ads GRP HBBTV Instagram Kampaň Lion Communications Marketing Media Meta Meta AI Mindshare Netflix PPC Produkt Publicis Publicis Groupe Rady Reach Reklama ROZHOVOR SEO Share social media Sociálne médiá Stratégie Threads TikTok Tipy TV Wavemaker youtube Zenith Zenith Media
Asociácia mediálnych agentúr
Base4work Jurkovičova Tepláreň,
Bottova 6067/1, 811 09 Bratislava – Staré Mesto