Najnovší prieskum Paralelné svety v spolupráci s WPP Media odhaľuje rozdiel v konzumácii audia a podcastov medzi marketérmi a poslucháčmi v celej populácii. Znie nám v slúchadlách to isté alebo žijeme v dvoch úplne odlišných audio svetoch?
Autor: WPP Media

Dáta potvrdzujú, že tradičné rádio si udržiava obľubu vo všeobecnej populácii (51% ho počúva každý deň). Ale pokiaľ ide o dennú frekvenciu počúvania, u marketérov a mladých ľudí do 34 rokov ho dnes predbiehajú streamingové platformy – 64% dennej počúvanosti u marketérov, resp. 49% u mladých dospelých.
A keď sa na marketérov pozrieme ešte bližšie, zistíme, že nevedú len u streamingu ale aj pri počúvaní podcastov. Nielenže ich počúvajú častejšie, ale aj vo väčšom objeme a pestrejšom žánrovom portfóliu. V priemere vedia spontánne uviesť až tri rôzne tituly podcastov, zatiaľ čo bežná populácia si pamätá len jeden. Je zrejmé, že pre marketingových profesionálov sa podcasty stali prirodzeným a pravidelným zdrojom obsahu, takže aj viac vnímajú jeho potenciál.
Medzi marketérmi v spontánnej znalosti najviac boduje spravodajsko-publicistický podcast Dobré ráno, týždenný satirický podcast Piatoček, či Ľudskosť, ktorý sa zaoberá primárne tématikou duševného zdravia. Keď sa však pozrieme na všeobecnú populáciu, top 3 zostava sa nesie v úplne inom duchu: Kriminálne spisy, Nezhasínaj! a Vražedné psyché sú top of mind u všeobecnej populácie.
Vnímanie reklamy je ďalšou oblasťou, kde sa svety marketérov a bežnej populácie rozchádzajú. Marketéri sú voči reklame, vrátane tej v podcastoch, tolerantnejší než bežná populácia. Pre inzerentov to znamená, že reklama v podcastoch môže byť pri tejto skupine nielen prijateľná, ale aj efektívna.
Z hľadiska zapamätania reklamy sú podcasty účinnejšie na oslovenie marketérov v porovnaní s priemerom všetkých ostatných typov médií. U bežnej populácie je to však naopak. To podčiarkuje, že podcasty sú silný B2B komunikačný kanál, no menej univerzálny pre masové publikum.
Majte na pamäti, že efektívna audio stratégia si vyžaduje odlišný prístup pre B2B a masové cielenie – nie každý poslucháč je rovnaký a svet marketérov a bežnej populácie sa aj v oblasti podcastov rozchádza viac, než by sa na prvé počutie mohlo zdať.

Advertising AI Amazon Attention Brand Connected TV CTV Data digital Facebook Gemini Google Google Ads GRP HBBTV Instagram Kampaň Lion Communications Marketing Media Meta Meta AI Mindshare Netflix PPC Produkt Publicis Publicis Groupe Rady Reach Reklama ROZHOVOR SEO Share social media Sociálne médiá Stratégie Threads TikTok Tipy TV Wavemaker youtube Zenith Zenith Media
Asociácia mediálnych agentúr
Base4work Jurkovičova Tepláreň,
Bottova 6067/1, 811 09 Bratislava – Staré Mesto