Článok z produkcie agentúry Mindshare Slovakia sa venuje budúcnosti televízie podľa výskumu spoločnosti Google, ktorý zdôrazňuje dôležitosť spoločného sledovania obsahu. Napriek rozšíreniu individuálneho sledovania na mobilných zariadeniach diváci stále preferujú spoločné zážitky, pričom connected TV a streamovacie služby ako Netflix či YouTube hrajú kľúčovú úlohu. Tieto zistenia ponúkajú inzerentom nové príležitosti na oslovenie angažovaného publika…
Autor: Michal Bílik, Managing Partner, Mindshare Slovakia
Sledovanie televízie ako zdieľaný zážitok je zrejme minulosťou, no nový výskum ukazuje, že spoločné sledovanie takzvanej connected (TV pripojená na internet) televízii je opäť na vzostupe. A čo o tom zadávatelia reklamy a mediálne agentúry potrebujú vedieť?
Pred rozšírením internetu sa rodiny zhromažďovali v obývačkách pri TV, aby sledovali najnovší týždenný diel svojej obľúbenej televíznej relácie. Priatelia si organizovali televízne večierky a filmové noci. Sledovanie televízie s ostatnými bolo často vrcholom týždňa a kľúčovým prvkom socializácie s kamarátmi alebo rodinou.
Od tej doby posun k sledovaniu obsahu na mobilných zariadeniach (tabletoch, telefónoch, notebookoch) viedol k rozšíreniu možností kde obsah vzniká a kde ho divák sleduje. Prudko narástlo takzvané nelineárne sledovanie obsahu. Nedávna štúdia z dielne Google však odhaľuje, že tento vzorec správania mení YouTube a connected TV.
Prieskum, ktorý tento rok uskutočnila spoločnosť Google v spolupráci so spoločnosťou Ipsos, zistil, že napriek nárastu roztriešteného sledovania naprieč zariadeniami, diváci v celej Európe stále túžia po zdieľanom zážitku – a televízory pripojené k internetu sú prostriedkom na zbližovanie ľudí viac ako kedykoľvek predtým.
Vzhľadom na to, že 71 % opýtaných ľudí v Európe teraz tvrdí, že ich definícia televízie zahŕňa streamovacie služby ako Netflix, Amazon Prime a YouTube, pozrime sa na to, čo môžu značky urobiť, aby efektívne oslovili zákazníkov v ich obývačkách.
Využite pocit spolupatričnosti
Rovnako ako si diváci vytvárajú hlbšie spojenie s tvorcami obsahu na internete prostredníctvom fenoménu nazývaného „Ikea Effect“, najnovší výskum Google odhaľuje, že tri štvrtiny ľudí tvrdia, že dosahujú hlbšie spojenie aj s priateľmi a rodinou, s ktorými sledujú YouTube.
Jeden používateľ YouTube z Holandska dokonca zachádza tak ďaleko, že hovorí, že sledovanie YouTube na veľkej obrazovke je najlepší spôsob, ako sa spojiť. „Je to o tom byť spolu, spájať sa a smiať sa,“ hovorí.
Z prieskumu vyplýva že spoločné sledovanie TV ma na svedomí dobré pocity a a pre zadávateľov, ktorí chcú osloviť väčšie publikum môže byť práve connected TV spôsobom ako zacieliť svojich zákazníkov v dobrej nálade pri spoločnom sledovaní.
Zoznámte sa s trendami a žánrami obsahu
Je dôležité, aby inzerenti pochopili, aké žánre obsahu sa stávajú populárnymi na televízoroch pripojených k internetu. Týmto spôsobom môžu osloviť zainteresovaných používateľov na správnom mieste.
Napríklad doba pozerania cestovateľského obsahu YouTube na televízoroch pripojených k internetu medziročne vzrástla o 45 %, kým doba pozerania humorného obsahu v UK medziročne vzrástla o viac ako 50 %.
Videá inšpirované skupinovými aktivitami sa tiež objavujú ako obľúbené zdieľané zážitky pre divákov v ich obývačke. Napríklad tanečný obsah vzrástol medziročne o 22 % v celkovej dobe pozerania connected TV. Pre marketérov je lákavá aj možnosť zapojiť do života zákazníkov na veľkej obrazovke.
A opať tá ATTENTION!
Diváci, ktorí sledujú connected TV, venujú väčšiu pozornosť aj reklamám. Okrem toho, že ľudia často sledujú svoje obľúbené cestovateľské relácie na svojich televízoroch, hľadajú aj rady a informácie o svojich nákupných rozhodnutiach. V skutočnosti 57 % Európanov používa YouTube na prieskum produktov.
Pre značky a produkty môže byť náročné vyniknúť na preplnenom trhu digitálnej reklamy. Marketingoví špecialisti sa však môžu využiť connected TV, kde 86 % divákov tvrdí, že pri spoločnom sledovaní YouTube na televíznych obrazovkách venujú väčšiu pozornosť tomu, čo pozerajú.
Rodiny a priatelia spoločne sledujú obsah, ku ktorému by sa nedostali, keby boli sami. Vďaka connected TV sa stará dobrá obrazovka v domácnosti opäť stala populárnou – a marketéri majú príležitosť spojiť sa s publikom tam, kde sa cítia ako doma.
Zdroj:
Addressable AI Amazon Prime ASMR Attention Connected TV Cookieless CPx CTV DCO digital DV360 e-mail automation Facebook Followers GA4 Google Google Ads Google Analytics lead generation Lion Communications LTV Mark Ritson Mental health Meta Mindshare Netflix Offline Personalizácia Power BI PPC Publicis Groupe Ritson SEO social media Sociálne médiá SWOT Temu TGI Threads TikTok TV Wavemaker youtube Zenith
Asociácia mediálnych agentúr
Base4work Jurkovičova Tepláreň,
Bottova 6067/1, 811 09 Bratislava – Staré Mesto