Nie je 30 sekúnd ako 30 sekúnd. Výskumy Thinkbox UK a Neuro-Insight ukazujú, že kombinácia 20″ spotu a 10″ tag-onu môže dosiahnuť podobný efekt ako klasický 30″ spot – ale len vtedy, ak sú nasadené spolu bez prerušenia.Oddelenie tag-onu inými reklamami dramaticky znižuje účinnosť a oslabuje brand efekt.
Autor: Miriam Švecová a Vladimír Behúň, WPP Media

Hoci neexistujú priame, overené štúdie, ktoré by sa konkrétne zaoberali porovnaním tzv. „tag-on“ kombinácií so spojeným 30″ spotom, nižšie uvedené poznatky spájajú zistenia z viacerých dôveryhodných výskumných zdrojov, najzásadnejšia medzi nimi je rozsiahla analýza od Thinkbox UK v spolupráci s výskumnými agentúrami ako BrainJuicer, MediaScience a Neuro-Insight.
Spoločné nasadenie (20″+10″) bez prerušenia sa blíži efektom ku klasickému 30″ spotu
Efekt: Kombinácia 20″ hlavného spotu + 10″ tag-on bez reklamy medzi nimi má veľmi podobný efekt ako jeden 30″ spot.
Impakt: Táto forma poskytuje výhodu flexibilného rozpočtu, pričom zachováva väčšinu brand efektu.
Oddelenie 20″ a 10″ spotu inými reklamami znižuje efektivitu
Efekt: Ak je medzi 20″ a 10″ spotom iný obsah (napr. konkurenčný spot), účinok tag-onu dramaticky klesá. Rozpoznateľnosť značky aj pamäťové kódovanie (memory encoding) prudko oslabnú.
Impakt: Tag-on funguje ako súčasť celku – jeho účinok sa viaže na kontext predchádzajúcej kreatívy. Ak je oddelený, stráca napojenie a efekt.
Súvislý 30″ spot má vyšší emocionálny dopad ako 20+10 aj pri spoločnom nasadení
Efekt: Jeden 30″ spot vyvoláva hlbší emočný dopad a lepšie aktivuje implicitné reakcie v porovnaní s 20″+10″ (aj keď sú nasadené spolu)
Impakt: Ak cieľom kampane nie je len pripomenutie, ale emocionálne napojenie a budovanie značky, je lepšie uprednostniť 30″.

Zabezpečte, že 10″ nasleduje hneď po 20″ v rovnakom breaku (ideálne „back-to-back“).
Nerozdeľujte ich konkurenčnými spotmi, inak sa stráca naviazanie, ktoré robí tag-on efektívnym.
Preferujte súvislý 30″ spot, pre emocionálnu komunikáciu a storytelling.
Ide o zhrnutie trendov a odporúčaní z viacerých zdrojov, nie o jeden presne publikovaný A/B test 30″ vs. „oddelený 20+10“.
ALE nezabúdajme, „Kreativita je jediný formát, ktorý funguje v každej dĺžke.“
Advertising AI Amazon Attention Brand Connected TV CTV Data digital Facebook Gemini Google Google Ads GRP HBBTV Instagram Kampaň Lion Communications Marketing Media Meta Meta AI Mindshare Netflix PPC Produkt Publicis Publicis Groupe Rady Reach Reklama ROZHOVOR SEO Share social media Sociálne médiá Stratégie Threads TikTok Tipy TV Wavemaker youtube Zenith Zenith Media
Asociácia mediálnych agentúr
Base4work Jurkovičova Tepláreň,
Bottova 6067/1, 811 09 Bratislava – Staré Mesto